Viime vuosina minusta on ajoittain tuntunut siltä, että voisi olla hyvä, jos britit lähtisivät EU:sta.
EU:n piti olla suoja maailman kylmiä tuulia vastaan ja puolustaa sosiaalista oikeudenmukaisuutta, sivistystä ja kaikkea sellaista, joita vahva valtio pystyy tarjoamaan vastapainona raaoille markkinavoimille. Tämän takia äänestin vuonna 1994 jäsenyyden puolesta. Hajanaisena Eurooppa ei voisi markkinavoimille mitään.
EU ei ole täyttänyt alkuunkaan näitä odotuksia, ja se on pitkälti brittien syytä. He ovat vastustaneet jokseenkin kaikkea ylikansallista päätöksentekoa. Jatka lukemista “Euroopan Unionia pitää nyt vahvistaa”
