Missä vain kaksi energiayhtiöiden edustajaa kohtaa, siellä alkaa kauhea mariseminen energiamarkkinoiden järjettömästä muutoksesta ja ennen kaikkea siitä totaalisesta tuhosta, jonka tuuli- ja aurinkovoiman syöttötariffit aiheuttavat sähkömarkkinoille.
Mariseminen muuttuneista olosuhteista ei ole oikea tapa suhtautua energiamarkkinoiden muutokseen. Parhaiten pärjäävät yhtiöt, jotka hyväksyvät tosiasiat ja käyttävät energiansa sen miettimiseen, miten muuttuvissa olosuhteissa menestyy.
Euroopassa on päätetty, että ilmastonmuutokseen vastataan lisäämällä uusiutuvan energian osuutta. Sähkömarkkinoilla tuuli- ja aurinko ovat siitä ikäviä, että niiden marginaalikustannukset ovat lähellä nollaa. Ne tuottavat sähköä aina, kun aurinko paistaa tai tuulee, ja siksi muu tuotanto joutuu sopeutumaan. Jatka lukemista “Energiayhtiöiden kannattaa lopettaa mariseminen”
