Liuskekaasu syrjäyttää Yhdysvalloissa kivihiiltä ja näin Yhdysvalat pääsee päästöjen vähennystavoitteeseensa. Hyvä?
Harmi vain, että tämä on alentanut kivihiilen hinta niin, että sen käyttö vastaavasti lisääntyy muualla maailmassa, myös Suomessa ja esimerkiksi kuulemma Jyväskylässä.
Samalla tavalla on vaikuttanut bensan kulutuksen alentuminen teollisuusmaissa. Se on laskenut öljyn hintaa (siitä mitä se muuten olisi) ja näin tehnyt tilaa autoilun lisääntymiseen muualla. Jatka lukemista “Ilmastopolitiikassa huomio fossiilisten tarjontaan.”