Tiistaina aamupäivällä poljin Firenzeen, etsin hotellin vanhasta kaupungista, katselin vähän kaupunkia ja tein muutaman kymmenen kilometrin lenkin ilman pakkauksia Firenzen länsipuolella.
Liikenne Firenzen ympäristön teillä oli ruuhkaista. Olen tottunut ajamaan autojen joukossa. Ohi ajavista autoista ei ole juuri haittaa — väistäminenhän kuuluu niille, mutta mateleva tai seisova autojono on ikävä. Yritin mennä oikealta ohi, mutta siinä piti olla kovin varovainen ja ajaa siis aika hitaasti.
Muut pyöräilijät ohittivat autojonot vasemmalta puolelta mennen selkeästi vastaan tulevien kaistalle. Vastaan tulevat väistivät kiltisti mitään protestoimatta. Yritin samaa, mutta kyllä vähän hirvitti – erityisesti, kn autojono yhtäkkiä lähti liikkeelle ja olin sen väärällä puolella. Jatka lukemista “Rooma – Firanze, loppumatka”




