Kaupunkisuunnittelulautakunta antoi lausunnon asumisen ja maankäytön ohjelmasta. Tämä ei siis ole päätös. Muutkin lautakunnat ovat antaneet lausuntoja. On sovittu, että ryhmien väliset varsinaiset neuvottelut käydään kaupunginhallitusvaiheessa. Nyt siis vasta vähän verryteltiin.
Lautakunta hyväksyi seuraavat muutokset:
Soininvaara Osmo + Moisio Elina
16 a/Lisäys:
Kaupunkisuunnittelulautakunnan mielestä asuntotuotantotavoitetta tulisi edelleen nostaa Helsinkiin kohdistuneen suuren asuntokysynnän sekä asuntojen hintojen ja vuokrien kohoamisen vuoksi. Vuoden 2019 asuntotuotannon tason tulisi olla vähintään 7 000 asuntoa. Vaikka tuotannon välitön nostaminen on mahdotonta, toimet tulevan asuntotuotannon nopeuttamiseksi tulisi käynnistää pikaisesti. Suurempi kaavatuotanto edellyttää kaupunkisuunnitteluviraston voimavarojen lisäämistä, jotta voidaan säilyttää kaavoituksen korkea laatu.
Demareilla oli samaa tarkoittava mutta vähän eri tavalla muotoiltu ehdotus. Minun ehdotukseni voitti demarien ehdotuksen. Itse asia hyväksyttiin yksimielisesti.
Tuotantotavoitteen nostaminen on vähän nikotuttanut virkamiehiä, mutta niin paljon on asuntopulasta tullut jkuraa päälle – ja aiheesta – että jotain oli tehtävä. Jatka lukemista “Asunto-ohjelma kaupunkisuunnittelulautakunnassa”

