
Olin ajatellut tulla perille Tallinnaan vasta perjantaina ja käydä torstaina vaikka Haapsalussa, mutta perjantain sääennuste näytti kovin sateiselta, joten päätin pyyhältää torstaina saman tien Tallinnaan. Torstaille sääennusteet lupasivat muuten sateetonta, mutta Tallinnassa odottaisi ilmeinen ukkoskuurojen riski. Piristävänä poikkeuksena Foreca ennusti sadetta myös Pärnuun 98 prosentin varmuudella.
Tämä päivä oli siis pelkkää ajamista kelloa vastaan. Olin tehnyt aikataulun ehtiäkseni klo 19 lauttaan, mutta ajo sujui tasaisessa maastossa, hyvällä päällysteellä ja lievässä myötätuulessa niin nopeasti, että aloin tähdätä klo 17:n lauttaan. Jatka lukemista “Pärnu – Tallinna”

Pienessä myötötuulessa tasaisessa maastossa alkumatka meni todella joutuisasti ja pienin fyysisin ponnistuksin. Ensimmäiset 20 kilometriä olivat kuitenkin olivat kuitenkin minullekin stressaaia. Ei piennarta juuri lainkaan ja todella kova rekkaliikenne. Oli seurattavaa vastaan tulevaa liikennettä. Jos vastaan tuli rekka ja takaa kuului rekan ääni, oli järkevää mennä suosiolla sivuun. Tätä väliä on vaikea suositella kenellekään.
Aamu venyi, koska olin mielestäni lomalla enkö töissä – jos nukuttaa niin nukuttaa – ja koska piti metsästää urheilujuomaa. Aamun ylellisyyksiin kuului Hesarin lukeminen, kun oli kerrankin nopea nettiyhteys. Näköjään Suomessa saadaan asiat sotkuun, vaikka olen poissa sotkemasta. -:) Matkaan vasta puolenpäivän jälkeen. Viivästys ratkaisi sen, että en valinnut Birzain kautta kulkevaa reittiä vaan pysyttelen Via Balticalla. 



