Aamulla katselin vähän Gdanskia ennen kuin lähdin sitten polkemaan. Autojen ikkunoissa näkyi yhä pieniä Puolan lippuja. Kysyin tähän selitystä hotellissa. Kyse oli jalkapallosta. Puola nyt ei finaaliin saakka ihan päässyt, mutta eilen kenties juhlittiin sitä, että puolalaisten mielestä Puolan olisi pitänyt päästä. Nyt varmaankin juhlittiin Puolaa kisojen moraalisena voittajana. Oikeasti kuulemma juhlittiin jaettua kisaisännyyttä. Jatka lukemista “Gdansk — Elblag”
Laiva tuli perille jopa vähän etuajassa.
Matka alkoi vaatimattomalla siirtymäajolla Katajanokalta Vuosaareen ja laivaan, 19 km. Laiva vie minut Puolaan Gdanskin lähelle Gdyniaan, josta on tarkoitus polkea takaisin. Pyörämatkailua mainostaakseni yritän raportoida matkan kulusta, kun se yhteyksien puolesta on mahdollista.