Kaupunkisuunnitteluviraston toimintasuunnitelma
Keskusteltiin paljon täydennysrakentamistavoitteesta. Virasto valitti, että kaavat ovat hyvin työläitä, eikä tavoitteissa ole kovin helppo pysyä. Kaavoituskustannukset ovat varmaankin kerrosneliötä kohden moninkertaiset uudisalueisiin nähden, mutta suhteutettuna investointien arvoon kaavoitus ei maksa mitään. Siitä ei kannata pihdata. Mutta tällaiseen johtaa lohkoutunut budjetointi. Päätettiin kokoomuksen aloitteesta esittää, että seuraavalla kerralla tiivistyskaavojen määrästä tehdään sitova tavoite. Kirjelmöitiin myös, että geoteknisen osaamisen puolella alkaa olla pullonkaula kaavoituksessa. Tahdotaan siis lisää väkeä. Jatka lukemista “Kaupunkisuunnittelulautakunta 21.1.2011”