Kokoomus (Kimmo Sasi ja Jan Vapaavuori) näyttää yrittävän sysätä syyn Talvivaaran ja muiden kaivosten ympäristöongelmista ympäristöhallinnon syyksi. Ympäristöhallinto on epäonnistunut ja nyt yritetään ylireagoinnilla paikata huonoa omaatuntoa.
Talvivaaran kaivos sai ympäristöluvan, jossa oli määritelty päästöjen enimmäismäärä. Sen jälkeen kaivos on kylmäverisesti ylittänyt lupaehdot monikymmenkertaisesti ja on ilmoittanut, ettei sillä ole pienintäkään aikomusta yrittää sopeuttaa toimintaansa alkuperäisten lupaehtojen mukaiseksi, koska ne ovat epärealistisen tiukat. Mikä tässä on ympäristöhallinnon epäonnistumista, ellei sellaiseksi lueta sitä, ettei kaivosta määrätty välittömästi suljettavaksi, mitä taas kokoomus erityisesti vastustaa? Jatka lukemista “Kaivokset, ympäristön pilaaminen, kokoomus, työpaikat ja kiire”