(Kolumni Helsingin Uutisissa 9.9.07)
Helsingin kaupungin ehdotus liikenteen kunnallisesta kameravalvonnasta on herättänyt kuumia tunteita sen jälkeen kun Oikeusministeri Tuija Brax ilmoitti kannattavansa sitä.
Ajatus on, että esimerkiksi päin punaista ajamisesta toimitettaisiin parkkisakon tapaan maksulappu auton omistajalle. Kaksi asiaa muuttuisi. Maksaja olisi auton omistaja eikä kuljettaja. Rangaistus olisi tasasuuruinen rikemaksu eikä tuloista riippuva sakko. Jatka lukemista “Kuuma kunnallinen kameravalvonta”