Osuuskaupat lähestyivät tarinansa loppua 1960-luvulla, kunnes ne vaihtoivat organisaatiota. Kunnallisista osuuskaupoista siirryttiin maakunnallisiin ja vauhti parani olennaisesti. Mitä tästä voisi oppia kuntien palveluja ajatellen?
Tuntuu luontevalta, että kuntien palveluista ne kannattaa tuottaa kunnallisesti, joissa asiakkuus on pääsääntöisesti rajoitettu kunnan asukkaisiin. Tällaisia ovat peruskoulut ja päiväkodit nyt esimerkiksi sekä ainakin toistaiseksi vanhustenhuolto. Jatka lukemista “Mikä on kunnan oma palvelu?”