Nyt se taas alkaa. Syksy on tullut.
Telakkarannan kaava
Tämä oli meillä vajaa vuosi sitten luonnoksena, jolloin vedettiin mahdolliset poliittiset linjat. Nyt kaava on valmistunut teknisesti mutta sisällöltään jokseenkin samanlaisena – näin oletan. Lautakunnan esittelystä selvinnee, onko tähän tehty muutoksia, jotka antaisivat aihetta harkintaan. Alue siirretään samalla osaksi Punavuorta. Asuntoja tulee noin 18 000 kerrosneliön verran (400 asukasta) jas liiketilaa, saman verran. Sen voi toteuttaa hotellina. Kun esityslistassa oikein sanotaan, että pysäköintipaikoista tulee kalliitta, niin varmaan ne sitten ovat kalliita. Tämä on vanha riita: pitääkö kaavalla pakottaa rakentamaan pysäköintipaikkoja, joista tulee niin kalliita, ettei kukaan juuri niitä ottaisi käyttöön, jos joutuisi itse maksamaan. Jatka lukemista “Kaupunkisuunnittelulautakunnan lista 14.8.2012”
Espoon suunnalla pyöräillessäni huomasin, että ratakuiluun rakennettu superpyörätie Baana on avattu. Pakkohan se oli ajaa päästä päähän. Oikein hyvä ja joutuisa. Tämä yhteys tulee mullistamaan monen pyöräilijän reitin ja tulee varmasti lisäämään pyöräilyä ennen kaikkea Länsi-Helsingistä keskustaan, koska reitti on niin paljon nykyisiä sujuvampi. Minäkin joudun pohtimaan sitä, olisiko reitti Linnunlaulun kautta Baanalle parempi Espooseen kuin nykyisin käyttämäni Eiranrannan kautta kulkeva. 
