Siitä asti, kun perussuomalaiset runsas vuosi sitten kokivat rökäletappion kunta- ja aluevaaleissa, on ollut selvää, että puolue jättää hallituksen jonkin riittävästi tunteisiin vetoavan ja identiteettipolitiikkaan liittyvän riidan jälkeen. Tuoksi riidaksi näyttää nyt valikoituneen järjestötoiminnan alasajo.
Järjestötoiminnan tuhoaminen jos mikä on tunteita nostava asia, mutta joku voisi ihmetellä, saako tämä suuret kansanjoukot perussuomalaisten puolelle. On ymmärrettävä, että tunne johon vedotaan on viha, sillä vihaisuus on useimpien perussuomalaisten perustunne, jota heidän kannattaa ruokkia. Tähän liittynee se, että vaaleissa ehdolla olleiden poliitikkojen keskuudessa perussuomalaisilla on ylivoimaisesti eniten väkivaltarikoksista tuomittuja. Viimeisin tapaus on Kotkassa, jossa perussuomalaisten ehdokkaana olleen epäillään murhanneen vaimonsa.
Viha sumentaa järjen. Vihan lietsominen on erittäin epäisänmaallista, koska vihan kyllästämä kansa on muille helppo saalis.
Järjestöavustuksissa olisi kyllä vähän siivoamista, mutta nyt se tapahtuu vahvasti identiteettipolitiikan ehdoilla. Kuten Helsingin sanomat huomuatti, esimerkiksi Setan avustukset ovat menossa silppuriin, mutta Golf-liiton avustuksiin ei kosketa. Ei tätä hallituksen linjausta voi selittää sillä, että näistä päättää eri ministeri. Hallitus on kokonaisuudessaan vastuussa päätöksistään ja onhan Rydmanilla eduskunnassa vasta mitattu kokoomuksen ja kristillisten luottamus.