Kaarelan jäähalli
Pantiin menemään. Jos nyt ajatellaan, että jäähalleja pitää olla (??) niin muutakaan paikkaa ei oikein löydy. Tai jos löytyy, sillekin on käyttöä, koska näitä halleja on jonoksi asti tulossa.
Pyöräteitä on tontin molemmilla puolilla. Se Hämeenlinnan tien viertä kulkeva paranee, koska aivan raivostuttava risteys poistuu ja muuttuu alikuluksi, mutta pysyy yhdistettynä väylänä. Se on kuitenkin ollut olosuhteiltaan aika hyvä, ja tästä muutoksesta on päätetty aiemmin. Pyörävirkamiehillä on urputtamista siitä toisesta puolesta, mutta se ei taas kuulu kaava-alueeseen. Asiaa koskeva liikennesuunnitelma tulee myöhemmin. Tilaa kuulemma on kelvolliseen ratkaisuun riittävästi. Olemme toiveikkaita.
Hotellitornista
on erillinen postaus. Ennen kokousta tehtiin maastokäynti, jossa kokeiltiin uutta teknologiaa. Taulutietokoneiden kameran näyttämään kuvaan oli istutettu suunniteltu torni ja vähän muitakin rakennuksia. Ilmeisesti gps kertoi ohjelmalle, missä ollaan ja miten tornia pitää kääntää. Aika pieneltä se hotelli maastoon istutettuna näytti, mutta pieni oli objektiivin polttovälikin. Taisi vastata kinofilmikoolla tuollaista 24 milliä. Tornista en tiedä, mutta tekniikka oli hieno.
Suutarin ja Päivöläntien kaavat
Listan mukaan. Valmistelija pääsi vähällä, kun lautakunta oli uupunut tornista. Ihan hyvät kaavat.
“Se Hämeenlinnan tien viertä kulkeva paranee, koska aivan raivoistuttava risteys poistuu ja muuttuu alikuluksi, mutta pysyy yhdistettynä väylänä.”
- Onko se tosiaankin liian kallista tehdä alikulun sijaan silta, meneväthän ne Hämeenlinnanväylän autotkin siltaa pitkin poikkikatujen yli? (Näkyväisyydeltään) pimeät ylös alas kulkevat alikulkureitit eivät oikein nappaa.
Valitettavasti Kaarelan jäähallihankkeen myötä paikallisilta poistuu mahdollisuus harrastaa jääkiekkoa, luistelua ja jalkapalloa alueellaan ilmaiseksi, koska jäähallin jatkosuunnitelmiin kuuluu parkkipaikkojen rakentaminen nykyiselle kentälle.
Jäähallin käyttömahdollisuus rajoittuu ainoastaan valitulle joukolle koska aikoja sen käyttöön on vain niille joilla on varaa maksaa harrastuksestaan (paljon).
Ei ainakaan tämän kaavamuutoksen mukaan. Vai luisteletteko ja pelaatte jääkiekkoa ja jalkapalloa nykyisin metsässä? Sellaiseen metsikköön on siis se parkkipaikka ja jäähalli piirretty, Osmon aikaisemmassa postauksessa on linkki ehdotukseen.
Jäähallin vieressä on urheilukenttä, jossa on jäärata (tosin sitä ei ole parina viimeisenä vuonna ylläpidetty rahan puutteen vuoksi) ja jalkapallo kenttä.
Saimme kuulla että koska suunnitellulla paikalla ei ole tarpeeksi tilaa parkkipaikoille, niin seuraavaksi käytetään nuo edellä mainitut alueet.
Tämä ei ole vielä virallisessa kaavassa, mutta tulee varmasti seuraavaksi.
Mika Anttila: älä usko kaikkea, mitä olet kuullut.
Hei,
kokouksessa käytetty paikkamallinnuksen tekniikka oli Finnish Consulting Groupin ja VTT:n yhteistoimitus Helsingin kaupungille. Jätkäsaaren havainnollistuksesta löytyy lyhyt esittelyvideo osoitteessa
http://www.youtube.com/watch?v=c1DUkVhqVsM&list=UU4Msoi7FsOIWsVCJCOrODRw&index=1&feature=plcp
Hyvä, että parannetaan pyöräteitä. Tosin ei noista pyöräteistä juuri ole hyötyä jos ne pidetään tämän viikkoisessa kunnossa. Rantaradan varren pyörätie lienee Helsingin vilkkaimmin liikennöityä, siitä huolimatta siellä on ollut koko viikon 10–15 senttiä loskaa. Miten Helsinki luulee lisäävänsä pyöräilyn houkuttelevuutta, jos pyörätiet ovat tuossa kunnossa.
En näytä olevan valitukseni kanssa yksin.
http://kerrokartalla.hel.fi/node/769