Kaupunkisuunnittelulautakunta 13.5.2014

Män­tymäen periaatteet

Lau­takun­ta kehot­ti vielä selvit­tämään, saisiko alueelle asum­ista ja että alueelle laite­taan ensisi­jais­es­ti niitä toim­into­ja, joi­ta viras­to sinne esit­ti. Hyväksyt­ti­in 6–3. Muu­tos­ta vas­taan äänes­tivät Eija Loukoila (vas), Jape Lovén (sdp) ja Mat­ti Niira­nen (kok).

Lisäk­si kehotet­ti­in tutki­maan mah­dol­lisu­ut­ta maanalaiseen päivit­täis­tavaramyymälään. Tätä vas­tus­ti­vat Eija Loukoila ja Mat­ti Niira­nen. Minä olin tästä kovin epä­var­ma, mut­ta totesin, että saa­han sitä selvit­tää, mut­ta lop­putu­loiseen en sitoudu.

Yhteiskäyt­töau­to­jen pysäköinti

Mat­ti Niira­nen esit­ti näille autoille korkeam­paa yri­tyspysäköin­ti­hin­taa. Esit­telijän kan­ta asukaspysäköin­ti­tun­nuk­sen hin­nas­ta voit­ti äänin 5–4. Kalli­im­man tun­nuk­sen puoles­ta äänes­tivät Mat­ti Niira­nen, molem­mat demar­it ja vassari.

Puoles­ta vihreät, Tom Pack­alén (per), Ris­to Rauta­va (kok) ja Hen­nari­ik­ka Ander­s­son (kok). Erikoinen ään­ten jakauma!

Pasi­lankadun liikennesuunnitelma

Pyysimme pöy­dälle. (Outi Sil­fven­berg) Olisimme alun perin halun­neet pöy­dälle kahdek­si viikok­si, mut­ta raken­nusvi­ras­ton kaivinkone kuopii jo her­mostuneena maa­ta. Ongel­mana on, että bus­sit ja ratikat laite­taan samal­la joukkoli­iken­nekaistalle, mikä on huono jut­tu kisko­jen kun­non, joukkoli­iken­teen suju­vu­u­den ja ratikoiden esteet­tömyy­den puoles­ta. Pysäkkiko­rkeut­ta ei voi­da bussien takia aset­taa niin korkeak­si, että ratikkaan pää­sisi pyörä­tuo­lil­la. Epäi­lyk­siä on esitet­ty myös siitä, että vasem­malle kään­tyvät autot hait­taa­vat ratikan kulkua.

Muut asi­at esi­tyk­sen mukaan.

 

3 vastausta artikkeliin “Kaupunkisuunnittelulautakunta 13.5.2014”

  1. Luulisi ole­van miet­timät­tä selvää, että spåran vapaa kulku tur­vataan ja että siihen pystyy hel­posti nouse­maan, oli sit­ten pyörä­tuolis­sa tai las­ten­vaunus­sa. Herää kysymys, että mik­si Helsin­gin uudet ja “uudet” spårare­itit sös­sitään, kun jo Tam­pereel­lakin ollaan tajut­tu, että jos spåra seisoo jonkun takia, niin muut takana ainakin seiso­vat spåran takia. Yksikin huonos­ti suun­nitel­tu koh­ta pilaa sit­ten koko joukkoli­iken­teen toimivu­u­den ja kiireel­liset ihmiset eivät sitä sit­ten käytä. Lop­ul­ta tule­vat sit­ten audeil­laan tukki­maan liiken­teen lop­ullis­es­ti, kun tykkäävät että joukkoli­ikenne ei toi­mi tehokkaasti ja varmasti.

  2. Käyti­inkö Guggen­heimin suun­nit­teluk­il­pailus­ta keskustelua lau­takun­nas­sa? Sehän oli aiheena mukana ainakin aiem­min postaa­mal­lasi esityslistalla.

    1. Guggen­heimista käyti­in lyhyt keskustelu, joka kos­ki lähin­nä laut­tali­iken­teen ase­maa. Mehän emme päätä kil­pailun jär­jestämis­es­tä eikä museon rakentamisesta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.