Ilkko B. Voipio peruetelee päivän Hesarissa perintöverosta luopumista sillä, että moni perijä on tosiasiassa työskennellyt maatilalla ja yrityksessä ja ollut siten kartuttamassa yrityksen omaisuutta. Siksi siitä on väärin periä perintöveroa.
Tuota, tuota…? Eikö siitä pitäisi silloin periä ansiotuloveroa?