Site icon

Soinin–Halla-ahon linja?

Timo Soinin ryh­mäpuheen­vuoron jäl­keen käy­dyssä debatis­sa Jus­si Hal­la-aho täy­den­si puheen­jo­hta­jansa hah­mot­ta­maa suomet­tumis­lin­jaa sanoen muun muassa:

Ajatelti­in Krim­istä mitä hyvän­sä, niin myön­ny­tys­ten tekem­i­nen nykyisessä tilanteessa olisi jatkoa ajatellen hyvin vaar­al­lista. Tilanne muis­tut­taa erästä euroop­palaista kri­isiä vuon­na 1938. Suur­val­ta liet­soo naa­puri­maas­sa asu­van vähem­mistön kap­inaan, masi­noi eri­laisia kod­in­tur­va­joukko­ja­ja lähet­tää armei­jansa suo­jele­maan sor­ret­tu­ja maan­miehiään sekä liit­tää lop­ul­ta alueet itseen­sä. Myön­tyväisyyspoli­ti­ik­ka ruokkii laa­jen­e­m­ishaluis­ten hal­lit­si­joiden ruoka­halua ja sik­si siitä tulisi pidät­täy­tyä. Toivon, että Suo­mi sen enem­pää kuin Euroopan unionikaan ei lähde Cham­ber­lain­in hengessä osta­maan rauhaa mei­dän ajallemme Krim­il­lä tai Ukrainan itäi­sis­sä oblasteis­sa.

Kuu­lu­vatko nämä kak­si samaan puolueeseen?

Exit mobile version