Televisiouutisten mukaan Yhdysvallat on luvannut, että jos Snowdenia luovutetaan Yhdysvaltoihin, tuomioistuin ei tuomitse häntä kuolemaan, eikä hallituksesta riippumaton (?) syyttäjä edes sellaista tuomiota vaadi. Tällainen puhe jos mikä on Putinin mieleen. Näin Venäjälläkin tuomioistuimet toimivat.