En pystynyt lukemaan listatekstiä Singaporessa jonkin mystisen tietokonevian takia. Nyt on vähän stressi tämän kanssa.
Tiivistyskaava Jollaksessa
Tontti jaetaan kolmeksi ja rakennusoikeus nousee vähän yli 0,20. Vaikuttaa ongelmattomalta.
Tammisalon tiivistämisperiaatteet
Lautakunta hyväksyy periaatteet, joiden mukaan Tammisalossa voi rakennusoikeutta nostaa 0,25:stä 0,30:een. Minä voisin hakemuksesta hyväksyä enemmänkin, mutta se on sitten kaava. Jos alue suunniteltaisiin pientalovaltaisesti nyt, tehokkuus olisi jotain 0,40 – 0,60.
Veturitie
(Pöydältä)
Hoh. Taas.
Tämä on niin tolkuttoman kallis, erityisesti kun kustannuksiin liittää Tuusulantien kääntämisen, etten oikein tiedä, mitä tästä tulee. Vihreät esittävät palautettavaksi, jotta voitaisiin tehdä stressitestit katuverkolle erilaisilla liikennemäärillä sekä kannattaisiko Veturitien keskelle suunniteltu viherkaista siirtää autoliikenteen ja kevyen liikenteen väylien väliin ihan noin terveyssyistä.
Liikenneinvestointien talousarvioehdotus 2014 ja investointisuunnitelma vuosille 2015–2018
Tässä jaetaan niukkuutta. Paha juttu. Joudun pyytämään tämän pöydälle, koska tähän pitää tutustua kunnolla.
Lausunto mainosrahoitteisista kaupunkipyöristä
Ongelmana on, että ihan kaikkialle, missä kaupunkipyöräasemien tulisi olla liikenteellisistä syistä, ei voi panna mainoksia kaupunkikuvallisista syistä.
Poikkeamislupien myöntämisen delegointi virastopäällikölle
Palautimme tämän delegoinnin rajaamiseksi ja se on nyt tehty. Vähän jäi hiertämään 20 prosentin korotus rakennusoikeuteen. Yksittäinen omakotitalo tai pieni kerrostalo on ihan OK, mutta kuusi kerrosta lisää Kalasataman pilvenpiirtäjiin? 20 % , mutta korkeintaan 500 neliötä? Näenkö nyt turhia mörköjä?
Poikkeamislupia
Näitä ei siis ole vielä delegoitu.
Cafe Caruselli haluaa luvan lasiterassille, jonka se on rakentanut 1997.
Hyötykeskus Oy haluaa luvan 1300 neliön tilapäiselle hallille Viikintiellä. Halli joutuu siirtymään Helsingin veden tarpeiden tieltä toiseen paikkaan.