Site icon

Pitäisikö Syyrian tilanteeseen puuttua sotilaallisesti?

Vas­tauk­seni HS-Raadin kysymyk­seen, pitäisikö Syyr­i­aan tehdä soti­laalli­nen väli­in­tu­lo siviilienpelastamiseksi?

!) Kyl­lä

Human­i­taari­nen inter­ven­tio Syyr­i­aan olisi perustel­tu. Ei ole oikein kat­soa vier­estä, kun val­tio­val­ta, joka on menet­tänyt oikeu­tuk­sen­sa kansan silmis­sä, tap­paa säälimät­tä omia kansalaisi­aan. Tältä kannal­ta kat­soen vas­tauk­seni olisi empimät­tä kyllä.

Eri asia kokon­aan on, olisiko se soti­laal­lis­es­ti toteutet­tavis­sa ilman mas­si­ivista veren­vuo­da­tus­ta. Kaik­ki mikä on oikeutet­tua, ei ole järkevää. YK:n tapa tehdä päätök­siä täl­lai­sis­sa asiois­sa on valitet­ta­van teho­ton. Täy­tyy toivoa, että Venäjä tark­istaa kan­taansa Syyr­i­an nykyhallintoon.

Exit mobile version