Vastaukseni HS-Raadin kysymykseen, pitäisikö Syyriaan tehdä sotilaallinen väliintulo siviilienpelastamiseksi?
!) Kyllä
Humanitaarinen interventio Syyriaan olisi perusteltu. Ei ole oikein katsoa vierestä, kun valtiovalta, joka on menettänyt oikeutuksensa kansan silmissä, tappaa säälimättä omia kansalaisiaan. Tältä kannalta katsoen vastaukseni olisi empimättä kyllä.
Eri asia kokonaan on, olisiko se sotilaallisesti toteutettavissa ilman massiivista verenvuodatusta. Kaikki mikä on oikeutettua, ei ole järkevää. YK:n tapa tehdä päätöksiä tällaisissa asioissa on valitettavan tehoton. Täytyy toivoa, että Venäjä tarkistaa kantaansa Syyrian nykyhallintoon.