Liikenneministeri Anu Vehviläinen selittää rahapulalla sitä, ettei Konginkankaan onnettomuuden johdota suositeltuja turvallisuusparannuksia ole tehty. Kaksi tärkeintä liian kalliina hylättyä lainmuutosta ovat laki kuorma-autojen nopeudenrajoittimien säästämisestä 80 km/h:iin ja oikeus rangaista kuljettajaa, jos ajopiirturi osoittaa hänen ylittäneen ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen. Ottamatta kantaa näiden uudistusten sisältöön, selitys ministerin ihmetyttää. Eikö ministeriössä ei ole varaa enää edes paperiin ja painomusteeseen?