Vancouverissa suositaan paljon puurakentamista. Siitä olisi paljon oppimista meilläkin. Nyt saa kuusikerroksisen talon tehdä puurunkoiseksi. He eivät kuitenkaan ole hurahtaneet mihinkään ortodoksisuuteen tässä asiassa, vaan hyväksyvät, että rakennuksessa voi käyttää sekä puuta, terästä että betonia. Olen aina ihmetellyt sitä, miksi pitää tehdä kaikki puusta, kun puuta aletaan suosia.
Vancouver on maanjäristysaluetta. Joidenkin mukaan se suuri pamaus tulee kohta. Kaikessa rakentamisessa varaudutaan maanjäristyksiin. Talon on pystyttävä huojumaan hajoamatta. Kaduilla ja jalkakäytävillä, jotka on rakennettu kannelle (kaikki pysäköinti maan alla) on näkyvissä selvät liikuntasaumat.