En pääse kokoukseen. Mikko Särelä pääsee. Niinpä tämä selostuskin on vähän yleisluotoisempi.
Fillaritunneli Kansalaistorilta Kaisaniemeen
Esitetty siltavaihtoehto on analysoitu ja havaittu huonoksi. Realistiset vaihtoehdot ovat tunneli tai ei mitään. (TEKSTIÄ JA KUVA LISÄTTY:)
Tämä kuva kertoo minusta kaiken. Tuo pitkä ja alhaalta katsottuna ruma ramppi pilaisi Kansalaistorin täysin. On tietysti kovin epäitsekästä Hesarilta hehkuttaa tätä halvempaa vaihtoehtoa, sillä Hesarin toimitalo olisi Oodin ohella suurimpia häviäjiä. Hesarin Musiikkitalon puoleinen ovi pitäisi sulkea tyystin, koska vauhdikas lasku päättyisi suoraan oven eteen.
Jätkäsaren Bunkkerin myyminen SRV:lle
Uusi yritys. edellinen kaatui muotovirheeseen Tähän on ilmaantunut viime metreillä toinenkin ostajaehdokas. Katsotaan, miten tästä selvitään tällä kertaa. Ei mielellään aloittaisi koko suunnittelua alusta. Uusi ostaja haluaisi varmaan erilaisen hankkeen ja sitä varten pitäisi taas aloittaa kaavoitus alusta.Vaikka kannatan jyrkästi sitä, että tontteja luovutetaan tarjouskilpailun kautta, tässä eniten tarjoava ei automaattisesti ole paras. Väliä on silläkin, mitä bunkkerille on tarkoitus tehdä.
Skeittipuisto Kontulaan
Nykyinen skeittipuisto korvataan paremmalla. Varaidutaan myös suuriin yleisötapahtumiin.
Hotellitontin varaaminen Jätkäsaaresta
Jo toinen lyhyen ajan sisällä. Tuleeko sinne todellinen hotellikeskittymä?
Vanhan linja-autoaseman varaaminen Kampissa elokuvakeskuksen suunnittelua varten
Hanke väittää panostavansa eurooppalaisiin laatuelokuviin. Hyvä hanke. Harmi vain, että alue on siis edelleen rakennustyömaana senkin jälkeen kun Amos Rexin Lasipalatsin suurremontti valmistuu
Hintakilpailun järjestäminen Kalasatamasta
Nämä tarjotaan myytäväksi. Jos minulla olisi kaikki valta, pyytäisin kohteita tekemään vaihtoehtoisen tarjouksen vuokratontista, siis vuokran suuruudesta. Tarjousten jälkeen päätettäisiin, myydäänkö vai vuokrataanko.
Kontulan keskuksen katusuunnitelmien hyväksyminen
Tästä on vaikera sanoa mitään ilman esittelyä. Koska en ole menossa kokoukseen, olen perehtynyt kuviin vain pintapuolisesti
Kulosaarentie 42:n kaava
Tontille tulee 600 k‑m2:n asuinrakennus tonttitehokkuudella 0,3. Kävelymatkan päässä metroasemasta. Näin käy, kun asuinalueita suojellaan.
Vuokrausperusteiden määrääminen kolmelle Jätkäsaaren tontille ja kahdella autopaikkatontille.
Minua kiinnostaisi, miten onnekkaat toteuttajat on valittu. Ekonomistin mieltäni hiertää, että autopaikkatonttien arvoksi on määrätty 19 €/neliö, kun asuntotonttien arvo on viisikymmenkertainen. Piilosubventiota pysäköinnille. Tämä myös vääristää kuvaa maanalaisen pysäkinnin ja pysäköintitalojen välillä. Sen takiahan pysäköintitaloja ei suosita, että ne vievät tilaa asuintaloilta
Maankäyttösopimus Skanskan kanssa Kruunuvuorenrannassa.
Skanskalta peritään kaavoitushyödystä 13 miljoonaa euroa. Lisäksi vaihdetaan maata kaupungin ja Skanskan välillä. Sopimukseen kuuluu, että Skanska luovuttaa alueella olevat maanalaiset öljysäiliöt Helen Oy:lle lämpöakuksi. Koska en mene kokoukseen, en joudu painiskelemaan sen kanssa, olenko tässä esteellinen.
Valtuutettu Simosen aloite ympärivuotisista kaupunkipyöristä ja pyöräteiden talvikunnossapidosta.
Kaupunkipyörien ympärivuotisuuteen löytyi yllättävä hankaluus: jos niillä ei ajeta tarpeeksi, niiden akut pääsevät tyhjentymään ja järjestelmä ei pelitä. Turku kokeilee kaupunkipyöriä talvella, joten ehkä katsomme, miten siinä käy.
Harjasuolaus tekee pyöräteistä talvellakin hyviä ajaa, muta se on aika kallista. 10 000 €/km/talvi