Helsinki 11.7.2009

Olen lisäillyt aiempiin artikkeleihin kuvia. 

Pääsin matkaan yhdeksän maissa. Edessä oli sadan kilometrintaival Tallinnaan. Otin tähtäimeeni klo 17:n lautan. Matka meni kuitenkin tyynessä säässä niin joutuisasti, että aiensin tavoitetta kahdella tunnilla. Kahden maissa kaarsin Tallinnan satamaan vain havaitakseni, että kello 15:n lautta oli peruutettu. Hukkaan meni sekin hikoilu! Mutta minun ikäni ja kuntoni puolesta ja reppu selässä matkanopeus taukoineen oli ihan hyvä.

Söin lounaan vanhassa kaupungissa suomalaisen yritysjohtajan kanssa, joka oli palaamassa liikematkalta.

Matkaa tuli seitsemän vuorokauden aikana 883 kilometriä, pääosin myötätuulessa(!)

Minun piti alun perin lähteä pyöräilemään Ranskaan, mutta kohde vaihtui vaatimattomammin Baltiaksi. Ranska olisi varmaankin ollut kiintoisampi, sillä matkallani oli paljon tylsiä maisemia ja kilometrien pituisia suoria. Oli myös paljon nähtävää.

Baltiaan kannattaisi ehkä mennä joko lähes maastopyörällä, jotta voi kulkea hiekkapäällysteisiä pikkuteitä pitkin hidasta vauhtia tai sitten kilometrin nieleminen mielessään maantiepyörällä lähinnä kuntoilemassa. Jos valitsee maantiepyörän, pitäisi ottaa päällysteen laadusta paremmin selvää. Baltiassa käytetään paljon maantiepyöriä, joten hyviäkin reittejä on, mutta ne pitäisi tietää. Minä käytin paljon aikaa valokuvaukseen, koska olin ostanut itselleni uuden järjestelmäkameran, jonka ominaisuuksia piti kokeilla.

3 vastausta artikkeliin “Helsinki 11.7.2009”

  1. Tossa hommassahan tulee hiki, mielummin menisin moottoripyörällä : )

  2. Ns. cyclocross-fillari on ollut kohtalaisen toimiva ratkaisu. Se on muuten kuin maantiepyörä mutta jarrut ovat maastopyörästä ja haarukkaan mahtuu leveämpi rengas. Käytän itse 32mm Schwalbe Marathon rengasta jossa on mukavat vierintäominaisuudet ja pistosuojaus. Hyvin ovat kestäneet.

    Reppua en käytä koska se saa selkäni kipeäksi. Lainaan ystävältäni Bob Yak-kärryn. Sen kanssa liikkuminen vaatii pientä harjoittelua tiukoissa mutkissa ja pysähtyessä. Baltian tasaisilla teillä kärryn lisäpainokaan ei aiheuta ongelmia.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.